Welkom in Davos! - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Ilse Janssen - WaarBenJij.nu Welkom in Davos! - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Ilse Janssen - WaarBenJij.nu

Welkom in Davos!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

07 Oktober 2014 | Zwitserland, Davos

Daar is dan mijn eerste blog vanuit Davos! Gisteren ben ik samen met 2 patiënten aangekomen in de kliniek. De reis is super goed verlopen, en werden als ware vip behandeld. Tijdens de reis word je goed in de gaten gehouden en word regelmatig je saturatie gemeten. Af en toe was deze aan de lage kant, want stiekem kost het een hoop energie. Helaas hadden we een uur vertraging, en kwamen we iets over 8 aan in de kliniek. Toen ik uit het busje stapte voelde ik gelijk de schone lucht, moeilijk uit leggen moet je komen ervaren ;).. En wist het nu zeker, dit is de juiste plaats hier word ik beter!!

de zoco ( zorgcoordinator) heeft ons naar onze kamers gebracht, en vrijwel direct kwam de longarts langs op de kamer om even te praten over het verloop van de reis. En de controles -saturatie-temperatuur en bloeddruk..eerlijk gezegd was ik kapot van de reis en ben ook snel het bed ingedoken.

Vanochtend om 7 uur kreeg ik ontbijt op bed, half 8 controles, 8 uur longarts en kennismaking met fysio. Daarna veel longonderzoeken gehad, long foto's, hartfilmpje, en gesprek met de longarts zelf. Deze hele week staat in teken van onderzoeken en een goed behandelplan opstellen. Vanaf volgende week mag ik onder begeleiding sporten, zwemmen, wandelen en gaat het pas echt beginnen.

Op het moment is het erg rustig in de kliniek, er zijn maar 12 patiënten en maar liefst 35 behandelaars!! Ze houden me stuk voor stuk goed in de gaten, en dat geeft een goed gevoel.

Nu heb ik even ' rust' en geniet ik van het prachtige uitzicht vanaf mijn kamer!

En het eten.... Dat mogen jullie invullen;)

  • 07 Oktober 2014 - 17:18

    Angela:

    35 behandelaars? Als dat dan nog niet goed komt dan weet ik het ook niet meer..
    Afschuwelijk uitzicht! 'Lekker' eten! meer heb je niet nodig Ilse :-p

  • 07 Oktober 2014 - 18:36

    Veer:

    Ils toch!! Is het niks? Geen diëtist daar onder de 35 behandelaars? Dan kom je er goed vanaf! Fijn dat er zo goed voor je gezorgd wordt. Liefs xxx veer

  • 08 Oktober 2014 - 09:04

    Marijke:

    Hoi ilsie,
    Heb je de gegevens al dat we post naar je toe kunnen sturen?

  • 08 Oktober 2014 - 15:52

    Petra:

    Hoi Ilse, hopelijk gaat het allemaal naar wens. Hoe lang blijf je daar? Hoe zien je dagen er uit? Ben heel benieuwd wat het allemaal met je doet. Ik denk veel aan je. Ik weet precies wat het is om astma te
    hebben (helaas). Je bent sterk en je kunt het.....Groetjes van Petra (André en Lars).

  • 08 Oktober 2014 - 19:40

    Ilse Janssen:

    Hee Petra!

    Het gaat goed hier, voel me ' thuis' hier. Samen met de behandelaars heb ik deze week allemaal intake gesprekken, doelen stellen, en veel bloedonderzoeken en longtesten.. Ik word erg goed in de gaten gehouden en doe je maar ' iets' teveel word je terug gefloten..;) best fijn omdat ik het beste resultaat eruit wil halen.. Elke 3
    Weken gaan er op zondag een vlucht naar Nederland en op
    maandag komen weer nieuwe patiënten aan. ( dat elke drie weken ) mijn opname gaat 9 of 12 weken duren, dat hangt af hoe ik me
    Voel en de uitslagen van onderzoeken die telkens gedaan worden. Dus voorlopig ben ik nog hier !
    Groetjes aan André en Lars!

  • 14 Oktober 2014 - 18:17

    Anne:

    Hoi Ilse, 35 wat veel dan wordt er in ieder geval goed op je gelet!! Wat een mooi uitzicht ook! Heel veel succes daar! Xx Anne , Sjors en Tren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

De afgelopen twee jaar ben ik van astmapatiënt opeens patiënt met moeilijk behandelbaar astma geworden. Na veel lange en moeizame wegen vol ' nieuwe' medicatie,prednisonkuren en ziekenhuisopnames ben ik voor longrevalidatie opgenomen in het Zwitserse Davos. Dit blog gaat over mijn leven in het NAD. De weg naar herstel is niet altijd makkelijk maar ik ga ervoor!

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 7372

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 28 December 2014

Davos m'n lucht en m'n leven..

Landen bezocht: