De eerste week zit erop.. - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Ilse Janssen - WaarBenJij.nu De eerste week zit erop.. - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Ilse Janssen - WaarBenJij.nu

De eerste week zit erop..

Blijf op de hoogte en volg Ilse

14 Oktober 2014 | Zwitserland, Davos

Zo daar ben ik weer.. Zoals ik al in het vorige bericht schreef bestond de eerste week vooral uit onderzoeken en testen.

Vrijdag heb ik een 6 minuten looptest gedaan, bij deze test word gekeken hoeveel rondjes je kunt lopen en wat de saturatie, hartslag en peakflow metingen aangeven. Ik kon de test redelijk goed volhouden, en de waardes bleven 'goed'.

Zaterdag ben ik samen met de zoco en mede patiënten met het busje van het NAD naar de nieuwe NAD kliniek gegaan om te kijken hoe het eruit ziet. 5 december verhuizen we naar de nieuwbouw, het nieuwe astma centrum ligt hoger namelijk op 1700 meter hoogte!

Zondag was het prachtig weer, en ben ik samen met een mede patiënt naar de Davoser see gegaan. Dit is een 'meer' wat tegenover de kliniek ligt en super mooi en geliefd is bij de toerist.

Gisteren heb ik voor het eerst hier 20 minuutjes gezwommen, heerlijk in een chloor vrij bad! Smiddags heb ik nog even 'gesport' 5 minuten op de loopband,5 minuten gefietst en wat krachtoefeningen. Dit alles gebeurd onder leiding van een fysiotherapeut. Die de hartslag en saturatie in de gaten houden. Het klinkt als appeltje eitje, maar voor mij is dit hele opgave.

Ook hier heb ik met regelmaat een bloedneus, vorige week hoestte ik ook bloed op. Hier is gelijk een melding van gemaakt bij de arts. En word dus nu extra in de gaten gehouden.

Vanochtend had ik samen met de longarts en zoco een afspraak voor het bespreken van het behandelplan. Alle uitslagen van afgelopen week zijn samengevoegd en tot de conclusie gekomen dat ik hier 12 weken moet blijven. Stiekem had ik gehoopt op 9 weken aangezien ik hier zonder prednison aankwam. Maargoed wat is 3 weken op een heel mensen leven? Ik wil terug als een ' gezond' persoon. Dus mijn ontslagdatum staat op 27 december!

Ik heb nog lange weg tegaan en wil alle doelen bereiken. Maar tot op heden gaat het hier goed! En besef ik heel goed dat dit de plek is waar ik weer een stukje kwaliteit van leven terug krijg. En daar doen we het tenslotte allemaal voor!!

Voor diegene die nieuwsgierig zijn naar het programma van deze week check de foto;)

Ook iedereen bedankt die een kaartje heeft gestuurd, altijd leuk om ' post' te krijgen!

Liefs ! X

  • 14 Oktober 2014 - 19:37

    Yvonne Gielen:


    Hoi Ilse heb net je verslag gelezen, je hoeft je deze week niet te vervelen lees ik.
    Ook prachtige foto gezien , wat is het mooi daar in Davos.
    Je balkon is ook niks mee prachtig uitzicht, nu straks nog een flink pak sneeuw dan is t volgens mij nog mooier daar.
    Hoorde dat je t naar de zin hebt, en t goed doet daar in Davos.
    We zijn trots op ons buurmeisje!!!!!!
    En Buurmeis komt je opzoeken 13 november samen met zus lief, erg leuk voor je en dat gaat
    Gezellig worden zeker weten.
    Ilse veeeel lieve groetjes van ons,

    Peter en Yvonne xxxx

  • 14 Oktober 2014 - 21:36

    Jeffry:

    Hoi Ilse,

    Leuke berichten om te lezen!Ziet er mooi uit daar zeg,ben wel benieuwd naar de fitness ruimte en zwembad met wildwaterbaan haha..
    Vind het goed om te horen dat het naar je zin hebt. Leuk dat veertje,Mirna en je ouders komen!Succes en veel plezier daar!

    Xx Jeff

  • 17 Oktober 2014 - 21:35

    Ans En Wim Derksen:

    Hey Ilse,
    Meid ik lees net je verslag van de eerste week, een vol programma en allemaal dingen die in nederland voor jou bijna niet mogelijk waren. Als je zo door gaat kom je als topsporter terug. Nee, alle gekheid op een stokje, je schrijft zelf al dat je nog een lange weg te gaan hebt maar je weet waar je het voor doet. Je wilt net als ieder ander de gewone dingen kunnen doen en al zeker de dingen die bij een meid van jou leeftijd horen. Ilse ik wens je alle goeds daar, geniet ook van alle mooie dingen die daar ook zeker te doen en te zien zijn. Ik ben trots op je Mickeij. Leuk dat we op deze manier contact kunnen hebben.
    Lieve groetjes uit Bemmel van Ans en Wim

  • 20 Oktober 2014 - 22:21

    Geertje Viveen:

    Ha Ilse, fijn voor je dat het al wat beter gaat! Ik hoop dat je met een leuke groep mensen bent! Hoe is het weer eigenlijk daar op het moment? Hier is het nu nog prima, maar morgen word het herfst zeggen ze! We zullen zien! Voor de rest kan je je eigen nogal vermaken? Moeten jullie gezamenlijk eten bereiden ofzo? Nou ik ben benieuwd hoor! Groetjes Geertje x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

De afgelopen twee jaar ben ik van astmapatiënt opeens patiënt met moeilijk behandelbaar astma geworden. Na veel lange en moeizame wegen vol ' nieuwe' medicatie,prednisonkuren en ziekenhuisopnames ben ik voor longrevalidatie opgenomen in het Zwitserse Davos. Dit blog gaat over mijn leven in het NAD. De weg naar herstel is niet altijd makkelijk maar ik ga ervoor!

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 7383

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 28 December 2014

Davos m'n lucht en m'n leven..

Landen bezocht: