Op de helft! - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Ilse Janssen - WaarBenJij.nu Op de helft! - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Ilse Janssen - WaarBenJij.nu

Op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

18 November 2014 | Zwitserland, Davos

Hier weer n berichtje vanuit Davos! Het gaat goed hier! Afgelopen weekend is mijn zus en buurmeisje op bezoek geweest, t was een top weekend en heb nu ook bij hun geslapen in het appartement. Super fijn dat dat kon, even gezellig weekendje samen lachen gieren brullen! We hebben de dagen gevuld met de passen gereden, chur, landguart, davosersee, sneeuwgevecht, terrasje, terrasje,terrasje, terrasje en zondag zijn we de Parsenn opgegaan. Sinds afgelopen vrijdag is deze Ski lift weer open en t is werkelijk waar fantastisch! Helaas mag ik niet skieen maar hebben heerlijk in de zon gezeten bovenop de top, kijkend naar de skiërs. Tussendoor wel m'n rustmomentjes genomen, iets wat ik hier steeds beter leer.

Gister heb ik mijn tussenevaluatie gehad samen met alle behandelaars. We mogen zeggen dat ik op de goede weg ben, en dat het steeds beter gaat. Natuurlijk is het nog allemaal niet zoals het hoort, maar zitten samen op de goede weg.
' gelukkig' heb ik nog 6 weken de tijd, en die 6 weken betekend knallen, knallen, knallen en alles eruit halen wat mogelijk is.
Ook zijn we al bezig met de nazorg voorals ik dalijk weer in Nederland kom zodat alles goed verloopt, en optijd word ingegrepen als de waardes weer minder worden.

Sinds 2 weken is de hartmedicatie eraf. Het eerste uur na het opstaan is nog zwaar, en is m'n hart er totaal niet mee eens. Later op de dag gaat dat steeds beter en begint m'n hart langzaam aan te wennen dat ie na 6 jaar geen medicatie meer krijgt.

Verder zijn me dagen best goed gevuld met activiteiten, en als ik een keer ' vrij' heb ga ik altijd wel iets leuks doen met patienten. Vervelen komt hier niet voor.;)
En ooooh wat is t heerlijk om niet meer benauwd te zijn! Ik GENIET ervan!

Wederom wil ik jullie allemaal bedanken voor de lieve kaartjes en steun, inmiddels heb ik ruim 40 kaarten gekregen! Ze hangen allemaal mooi op m'n kast!

Volgende week vrijdag ben ik jarig, dus als jullie even niks tedoen hebben hierbij m'n adres;)

Nederlands Astma Centrum Davos
Herman-Burchard-Strasse 1
7265 Davos Wolfgang
Ilse Janssen Postfach 121/kamer B707.
Zwitserland


Luitjes...tot over 6 weekjes! X

  • 18 November 2014 - 13:41

    Angela:

    leuk verslag weer Ilse..

  • 18 November 2014 - 16:08

    Geertje:

    Ha Ilse, gezellig dat je zus en Myrna geweest zijn voor je! Wat fijn dat het zo goed gaat! Wel eng zeker als je s, morgens op start problemen heb met je hart? Maar goed er word goed op je gelet he! Neem eens een foto van de reeks kaarten als je wilt en zet hem op de site, lijkt me leuk! Nou groetjes weer en het beste xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

De afgelopen twee jaar ben ik van astmapatiënt opeens patiënt met moeilijk behandelbaar astma geworden. Na veel lange en moeizame wegen vol ' nieuwe' medicatie,prednisonkuren en ziekenhuisopnames ben ik voor longrevalidatie opgenomen in het Zwitserse Davos. Dit blog gaat over mijn leven in het NAD. De weg naar herstel is niet altijd makkelijk maar ik ga ervoor!

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 7380

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 28 December 2014

Davos m'n lucht en m'n leven..

Landen bezocht: